Jump to content

Import af varedata plus matching af images via icecat


Jensens IT Support

Recommended Posts

Jeg har en rimelig stor udfordring i at få mine vare importeret og samtidig matchet med en IceCat fil (billeder og beskrivelser).

Jeg modtager en csv file fra min leverandør - denne fil sender jeg til IceCat og får en fil tilbage med de oplysninger og billede URL's der findes for mine varenumre.

 

Udfordringen er så, at når min leverandør csv fil er importeret, skal jeg derefter importerer filen fra IceCat og den skal så lægge varer beskrivelser og billed URL på de rigtige varer.

 

Meningen er at jeg skal bruge SKU nummer og "Brand name" som "Unique qualifier" - disse 2 værdier findes i både filen far min leverandør og i IceCat filen.

 

Desværre er jeg ikke nogen ørn til hverken Excel eller MySql - så jeg kommer ikke langt :(

 

Det bedste jeg og min PrestaShop mand har kunnet klare er at få varerne importeret baseret på en kolonne i hver fil som "Unique qualifier" og det er bare ikke godt nok - for tingene passer ikke som de skal.

 

Er der nogen der har erfaring med denne form for import ville jeg meget gerne høre fra jer så hurtigt som mulig.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...