Jump to content

[UPGRADE] 1.5 > 1.6 + aanpassingen


Recommended Posts

In het kort:

 

A. ik heb een goed draaiende PS 1.5 webshop

B. ik heb op een subdomein een lege PS 1.6 geinstalleerd. Hierop heb ik de template geheel naar eigen wens aangepast en nieuwe modules geinstalleerd.

C. ik kan van PS 1.5 naar 1.6 upgraden zonder problemen via de 1-Click Upgrade. De template van 1.6 komt dan vol fouten zichtbaar qua layout.

 

D. hoe kan ik de nieuwe aangepaste PS 1.6 template uit het subdomein als het ware installeren óver de geupgrade PS 1.6 layout, zodat alles naar wens komt te staan? Is dit mogelijk?

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik er uit ben: :)

1. een online kopie maken in een subdomein, inclusief de SQL

2. 1-Click upgrade uitvoeren in de kopie
3. offline de aangepaste PS 1.6 installeren, inclusief de SQL
4. stap voor stap de online modules in de kopie aanpassen, met de offline kopie als referentie

Zodra de kopie dan probleemloos werkt, kan ik direct live omswitchen.

Link to comment
Share on other sites

Wat je altijd kunt proberen is de businessdata van de software data te scheiden.

 

Je maakt dan een nieuwe 1.6 shop. Tegelijkertijd waardeer je je bestaande shop op naar dezelfde 1.6 versie. Dan kopieer je al de business data (producten, klanten, etc) uit de database naar de nieuwe shop. Database tabellen die met de configuratie van je shop te maken hebben (configuratie, modules, etc.) kopieer je niet. Vereist wel enige kennis van wat de tabellen doen.

Link to comment
Share on other sites

Dank je musicmaster. Mijn probleem ligt specifiek in het feit dat als ik tabellen uit de sql omzet, ik ergens met 'gaten' danwel fouten in data omzetting te maken krijg.

De klanten heb ik wél goed kunnen omzetten; voor mij is dat voldoende.

Ben nu handmatig met de producten bezig en dat is een berg werk!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...