Jump to content

[SOLVED] Verander tekst bij product niet in voorraad ?


Hansp

Recommended Posts

Voor mijn shop zou ik volgende willen

 

ik gebruik geadvanceerd voorraad beheer met mogelijkheid bestellen wanneer niet op stock

 

wanneer product op vooraad is geen probleem

wanneer product op 0 komt blijf ik een knop hebben in voorraad 

 

deze veranderd enkel wanneer ik bij product - aantallen - beschikbare instellingen -weergegeven tekst wanneer het toegestaan is om iets in nabestelling te bestellen - op bestelling invoer

 

 

kan ik dit globaal aanpassen ipv product per product ?

 

MAW dat als een product op 0 komt automatisch Op bestelling komt staan en als deze in 1 komt weer in voorraad komt ?

 

dit gaat zoals ik het nu zie enkel als ik product per product op bestelling invoer bij beschikbare instellingen

Edited by Hansp (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ooit eens een trigger gebouwd die een product deactiveerde op het moment dat deze geen voorraad meer had en weer re-activeerde zodra er weer nieuwe voorraad was toegevoegd. Wellicht iets degelijks zou je kunnen gebruiken voor jouw probleem.

http://www.prestashop.com/forums/topic/258359-how-to-hide-out-of-stock-products-in-prestashop-1541/page-3?do=findComment&comment=1416238

 

 

pascal.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ooit eens een trigger gebouwd die een product deactiveerde op het moment dat deze geen voorraad meer had en weer re-activeerde zodra er weer nieuwe voorraad was toegevoegd. Wellicht iets degelijks zou je kunnen gebruiken voor jouw probleem.

http://www.prestashop.com/forums/topic/258359-how-to-hide-out-of-stock-products-in-prestashop-1541/page-3?do=findComment&comment=1416238

 

 

pascal.

 

Hey pascal

 

Ik wil hem er niet uithalen maar gewoon ipv IN VOORRAAD ( ook al is stock 0 bij product verkoop toelaten indien geen stock ) Op bestelling zetten tot voorraad terug op 1 of meer komt te staan .

 

Ik kan dit nu wel doen manueel maar dan moet ik dit product per product aanpassen ( zie onderaan bij AANTALLEN )

Edited by Hansp (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Hans,

 

Je kunt evt een standaard tekst bij de aanmaak van een product toevoegen:

 

In classes/Product.php (maak backup!!!, (of nog beter, maak een override. Zie developers guide))

 

 

Voeg deze rode tekst toe aan de function Add():

 

public function add($autodate = true, $null_values = false)
{
  if (!$this->id) {
    $this->available_now ='In stock';
    $this->available_later ='Being re-stocked';
  }
 
  if (!parent::add($autodate, $null_values))
    return false;
...
 
 
(zelf even 'In stock' en 'Being Re-stocked' mooi vertalen in wat je echt wilt tonen...)
 
Als je de al bestaande producten een text voor 'in stock' en voor 'being re-stocked' wilt geven, kun je een SQL statement uitvoeren in de database:
 
1) Ga naar back office, en maak database backup!!!
 
2) Ga naar je cPanel,
3) open phpMyAdmin,
4) Open je Prestashop database en maak backup!!!!!!! (just in case...)
5) Ga naar de SQL tab en run dit command:  
 
    UPDATE `ps_product_lang` SET `available_later`='Being re-stocked' WHERE `available_later` = ''
 
en daarna
 
    UPDATE `ps_product_lang` SET `available_now`='In stock' WHERE `available_now` = ''
 

(Pas de rode teksten aan naar eigen wens.

 

 

Hoop dat dit helpt,

pascal.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

thx , zal dit straks een proberen , al ben ik niet echt bekend in mysql aanpassingen ed  :)

 

als ik het begrijp gaat dit script het enkel bij nieuwe producten doen ?

hoe moet ik het doen dan voor de bestaande producten ? dit gaat me enorm wat tijd kosten dit allemaal een voor een aan te passen

 

het rare vind ik als ik Sta het bestellen van producten toe die niet op voorraad zijn op NEE zet dat overal Niet in vooraad komt staan in oranje maar wanneer ik dit op JA zet er komt staan IN STOCK en dat ik dit gewoon niet simpel kan aanpassen :S

 

 

 

EDIT : Het heeft gewerkt ! eerste aanpassing met de DB database en nu krijgen door het PHP script nieuwe producten dit automatish ! bedankt pascal !

Edited by Hansp (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...