Jump to content

Hvad er vigtigt ved en betalingsgateway?


Yourpay

Recommended Posts

Hej Alle

 

Først: Dette er ikke ment som en reklame, men en ganske almindelig forespørgsel mod alle jer gæve shopejere som benytter PrestaShop.

 

I forbindelse med Yourpay.dk har vi kigget meget på vores konkurrenters systemer, og forsøgt at finde en middelvej hvor vores platform ligner deres mest muligt.

 

Men ... Er det egentligt det du som shopejer ønsker?

 

Vi ønsker at være så tæt på kundernes behov som muligt, men vi vil I den forbindelse gerne høre hvad nærmere præcist jeres behov er :) ?

 

Best Regards

Mathias

Yourpay

Link to comment
Share on other sites

Okay Moji.dk, tænker du her offentlige statistikker som viser oppetid m.v.?

 

Pertho - hvordan vurderer du prisen?
Gør du det ift. månedsprisen, eller hvordan og hvorledes?

 

Den konkurrent vi lettest kan måles mod er Paypal, de koster 3.4% pr. transaktion.

 

Når man begynder at vurdere ift. Nets/Teller med en dansk PSP'er koster det i Indløsningsabonnement 300 kroner om måneden (fra 1. januar 2015) + gebyr til gateway. Så hurtigt 400-500 kroner om måneden, når alle omkostninger er med.

Dette er endda inden du som forretningsdrivende har tjent en eneste krone på din webshop :-).

 

Så jeg er bestemt nysgerrig efter hvordan  du måler prisen, i faste omkostninger eller variable omkostninger :-).

Link to comment
Share on other sites

Bruger selv Paypal fordi

 

1) Jeg har brugt paypal i rigtigt mange år

1a) jeg har en privat konto - gratis 

1b) jeg har en buisness konto - gratis

 

Jeg betaler 2.9% + $0.3 pr transaction.  da jeg er under $3000 dollar volumen.

+%1 international fee hvis jeg modtager penge ude fra, og det gør jeg ikke.

 

Jeg får mine penge udmiddelbart tilgængeligt på paypal, og efter 1 bankdag på min konto.

Nogle gange kan de ske at der kan gå helt op til 4 bankdage.. 

 

Men vigtigst af alt, jeg kan oprette kontoer "on the fly".

Særdeles brugbart når jeg opretter både private og buisness kontoer for både venner og kunder,

ingen ventetid, ingen autoritasion, kort sagt ikke noget pis.

 

Den virker med det samme, også hvis man vil, kan man altid ved lejlighed få sin konto verificeret.

 

---- Bankoverførelse

 

Så har jeg jo selvfølgelig old school bank overførelser. ;)

 

----  ePay

 

Der ud over har jeg skam overvejet andre betalings gateways, og der ligger min første overvejelse på

epay, af den ene årsag det ser pisse lækkert ud når man betaler på et site med epay.

 

Alene det hvordan en shopping cart checkout process er, kan sagtens få mig til at afbryde en handel 

på noget jeg ville have købt, også bare finde det et andet sted, hvis det irretere mig bare det mindste.

 

---- De andre

 

Tja,   Paymill, 2Checkout, Skrill og Worldpay er egentligt de eneste jeg har taget seriøse nok til at vudere.

 

Paymill kunne være en mulighed, men stoler bare ikke på dem, ved ikke hvorfor men har bare den
mave fornemelse der siger nej lad værd. Det er sgu nok den orange farve.. ved det ikke.. har droppet dem.

 

2Checkout Kunne være en potentiel afløser for paypal, eller måske bare til at bruge på samme tid,

dog er der månedeligt gebyr, så nope.

 

Skrill - tja handler meget med Asien, men ikke lige frem Østeuropa eller de tidl. sovijet stater som er deres

primære markeds andel. så nope..

 

Worldpay Tja, det kostede halvmeget at bare lave en konto, så glem det. Det er lige så latterligt som GLS vil

gerne have jeg sender pakker med dem, men de vil sgu også have jeg skal betale for modul m.m. til min shop,

nope, betaler sgu ikke ekstra for en anden foretning kan vokse i min foretning.

 

----- Yderlige,,

 

Google Wallet,  tja se nu kommer google jo mere og mere ind på betalings markedet, og de kunne sagtens få en plads

i min butik, af flere årsager. lave transaktions fee's, gratis konto, allerede understøttet af mobile enheder, desværre kun

tilgængelig for webshops i USA.

 

Amazon, ja og nej. stoler på dem, men de kan ikke rigtigt hamle op med en fornuftig gateway, deres betalings system

virker ligsom deres website, meget rodet og utilgængeligt.

 

 

----- 

 

Håber det hjalp lidt, jo jeg har skam gjort mig overvejelser, både velovervejet også de hastige.

 

 

Martin V.

Link to comment
Share on other sites

For mig er PayPal ikke et brugbart alternativ til danske webshops - med mindre man har en helt speciel branche, hvor ens kunder kender dem. Dertil kommer, at de er alt for dyre, og det samme gælder mange af de andre upcoming betalingsgateways. Alt over 2% pr. transaktion er for dyrt og Hr og Fru Danmark aner stadig ikke, hvad PayPal, paymill og alle de andre er, så de bliver usikre når de handler.

 

Når det er sagt, vil Yourpays pris på 2.25% af min omsætning også straks gøre jer uinteressante. Så skal I hellere differentiere og lave en flat-rate sådan som Euroline gjorde det (og dem bruger jeg stadig i mine shops i kombination med Nets). Altså en reel vurdering ud fra shoppens forventede omsætning, og så justere, hvis det ikke holder. At blive sat i (en dyr) bås som nystartet iværksætter, vil aldrig være attraktivt. For hvad nu, hvis man efter et år omsætter for flere hundrede tusinde. Blot et tænkt eksempel, men jeg laver mange shops for helt nystartede shops og nogle får succes fra dag 1 - skal de så fortsat betale det samme???

 

Udbetalingstid på op til 14 dage - det er alt for lang tid, hvis I henvender jer til små iværksættere, der ikke har et cash flow. Hvorfor skal I holde mine penge så længe? Og det ville i øvrigt gøre mig usikker, hvis I går konkurs som Ewire, som for mange betød et stort personligt tab.

 

Hovedårsagen til, at jeg ikke ville vælge jer som tingene er nu: I startede op med at tilbyde ukrypterede betalinger. Det er en absolut No-go i min bog, og I er først efter opstart blevet godkendte hos Finanstilsynet - endnu en No-go sådan rent markedsføringsmæssigt. Jeg læser flere steder, at jeres kundeservice er langsom, så der er flere ting, I skal rette op på, før I får mig som kunde.

 

Ovenstående er både med udgangspunkt i mine egne webshops, men bestemt også i de kunder jeg laver webshops for, der ofte spørger om råd og vejledning til, hvad de nu skal vælge mht. betalingsgateway og indløser.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes 2,25% (ih altså, man bruger komma på dansk) lyder fint. PayPal er nogle blodsugere og har altid været det, så det er herligt, hvis der er en konkurrent på banen. Jeg synes ikke, det fremgår af hjemmesiden, om YourPay kan modtage "rene" Dankort.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin

 

Super dejligt at høre dine overvejelser. Vi har tidligere diskuteret en model hvor vi øjeblikkeligt åbnede op, men spærrede kontoen når man når EU's regler for dokumentation.

Jeg vil helt bestemt tage dine inputs med tilbage - de er særdeles brugbare.

 

Prestafan: Vi har tidligere haft en tretrins-model for vores priser, jo flere transaktioner - jo lavere pris.

Jeg synes du har en rigtig god argumentation, så jeg vil da fluks tage med mig tilbage at vi bør have en "er du større end det her, så skriv til os".

Vores udfordring ved at sætte prisen meret lavt, ud fra et kommicielt synspunkt er at vi formindsker vores fortjeneste og forøger vores Risiko - så hvis ikke kunden lever op til forventet, så har vi lidt et tab på vores bundlinje.

Når vi ansøger om at blive et Betalingsinstitut, i niveau med bankernes godkendelse, så vil vi ligesom bankerne skulle fremvise en solvensgrad for Finanstilsynet, baseret på hver enkelt engagement.

Som vi fungerer idag er vi godkendt med en begrænset tilladelse, den bruges udelukkende til betalingsindløsere som er ved at starte op. Når vi har en håndtering på 3 mio. euro om måneden, skal vi have skiftet til den "rigtige" godkendelse.

 

Ville det vække din interesse hvis vi differencierede for om det er danske eller internationale betalinger, så på danske var det X% og ved internationale var det Y% ?

 

Ganske kort omkring din afsluttende kommentar :-).

Vi har aldrig haft med ukrypteret betalinger at gøre, vi har altid, som minimum, holdt det i et sikret miljø.

Jeg vil medgive dig at vi var, lidt meget, for hurtigt ude ift. Finanstilsynet, og da vi fik besked på at indstille alt kundebehandling, ramte det direkte da ingen kunne komme igennem til os.

 

Vores behandlingstid på henvendelser er dog op til én dag inden den første kommunikation har været der, men ofte få timer.

Vi har dog dage hvor flere kunder spørger end vi kan nå at håndtere, og så stiger behandlingstiden til mere end en dag.

 

Jeg vil rigtig gerne ringe til dig og høre dine betragtninger omkring os og besvare enhvert spørgsmål du må brænde inde med, hvis det kunne have din interesse?

 

Kjeld: Vi håndterer det rene Dankort i en eksperimentel tilstand. Det fungerer, men vi vil gerne teste dets funktionalitet 110% inden vi officielt melder ud at nu virker det.

Derfor: ja det virker, nej det er ikke et løfte om det bliver ved med at virke.

Hvad får dig til at vælge en leverandør frem for en anden?

Hvis du stod med valget mellem Nets/Teller + Gateway, og så en Betalingsfacilitator (PayPal,Skrill,Yourpay) etc?

 

 

Jeg er rigtig glad for de mange inputs, det er værdifuld viden for os at arbejde videre med.

 

Vi skal være her for jer - ikke omvendt.

 

//Mathias

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne tage en snak med jer - mine pointer grunder bl.a. i denne tråd  http://www.amino.dk/forums/t/227223.aspx?PageIndex=1 hvor flere skriver om manglende sikkerhed og generelle problemer i jeres opstart, hvor I forsøgte at gå ind og overtage fra Ewire.

Det kan godt være, at det var "dengang", men ikke desto mindre har I nu nok et forklaringsproblem - eller i det mindste nogle opklarende ting, I godt kunne nævne på jeres side?

 

Beklager Kjeld for punktum i stedet for komma.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld.

 

Tråden på Amino kender jeg særdeles godt, men der er desværre mange mangelfulde informationer og antagelser i tråden.

 

PCI:

I forbindelse med PCI information er der ingen krav om dette skal offentliggøres. Vores samarbejdspartnere som vi samarbejder med, i forbindelse med behandling af kortdata er alle PCI-godkendt.

Dette er ligeledes et krav fra VISA og MasterCard at enhver virksomhed der opbevarer kortdata overholder PCI-standarden.

 

Adresse:

Det er fuldkommen korrekt at vores erhvervsadresse er i et parcelhuskvarter. Yourpay har været under udvikling længe, og da vi er iværksættere - som så mange andre, er mange ting forgået under trange vilkår.

Vi har ikke hverken 5, 10 eller 100 millioner kroner bag konceptet, men har, som andre danske iværksættere, kæmpet os vej fra bunden og frem.

 

Prøv at tænk tilbage på hvordan Mads Clausen fra Danfoss startede hans forretning :-).

 

Hostingleverandør:

Vores hostingleverandør (Amazon AWS) og hostingaftale hermed, er gennemgået af Finanstilsynet og efterfølgende blevet godkendt.

Vi skal leve op til Outsourcingbekendtgørelsen, og sikre at vores leverandører gør dette. Dette har Amazon været i stand til, hvorfor vores valg hos dem findes naturligt.

Alternativt til en Cloud-løsning, vil være at vi investerer 50-100.000 kroner i udstyr, samt overvågning heraf. Hvis det er tilfældet at vi skulle dette, ville vi være nødt til at hæve vores pris 0.5-1%.

Det er selvfølgelig ikke i nogens interesse.

 

Herudover bør også nævnes at flere danske og internationale PSP'ere er hosted hos Amazon. Der er derfor ikke noget odiøst i at vi har valgt netop dem som leverandør.

For dig som kunde, der giver det klart en bedre sikkerhed mod nedetid på platformen.

 

 

SSL sikring af vores administrationspanel

Det er korrekt at man kan tilgå vores administrationspanel på http://admin.yourpay.dk. Som standard henviser vi altid til https://admin.yourpay.dk

 

 

Sikkerhedsstillelse

Det er korrekt at vi i visse tilfælde kræver sikkerhedsstillelse.

Andre betalingstjenesteudbydere kræver sikkerhedsstillelse fra alle enkeltmandsejede og IVS selskaber.

Vi vurderer hver enkelt sag fra kunde til kunde, og kræver Rolling Reserve hvor vi mener det måtte være nødvendigt.

 

Når vi opkræver Rolling Reserve er det mellem 10 - 25%, og i op til 12 måneder.

 

Antal dage pengene står hos Yourpay

Pengene står kortvarigt hos Yourpay forinden disse udbetales. Dette skyldes vi har en forsinkelse i modtagelsen fra vores samarbejdende banker, på op til 7 dage. På den 7. bankdag udbetales pengene til forretningen.

Dette betyder, at vi maksimalt har pengene stående i 7 bankdage, men ofte end ikke 24 timer.

 

 

Validering af kortoplysninger

Der bliver i de første sider påpejet vi mangler validering. Her tænkes der at der manglede en synlig validering og ikke udelukkende en teknisk validering.

Kunden blev derfor ikke gjort opmærksom på hvad fejlen i kortet var, og hvorfor betalingen blev afvist.

 

Dette er efterfølgende gjort synligt i betalingsvinduet.

 

 

----------

Jeg tror jeg fangede de fleste spørgsmål her. Men du må endelig sige til hvis der stadig er ting som står ubesvaret hen.

 

Vil du ikke smide mig en PB med dit telefonnummer, så giver jeg dig et kald på fredag :-)

 

Best Regards

Mathias Gajhede

Edited by Yourpay (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej igen (lad os holde Kjeld ude af denne diskussion, det var mig med alle punkterne)

 

Jeg sender mit nummer i en PB om lidt, og vi kan tage den over telefonen. Jeg synes dog, at det er positivt - og værd at bemærke her i tråden, at I tager feedback seriøst og svarer konstruktivt og faktuelt tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også at 2,25% pr. transaktion for internationale kreditkort er OK.
Hvis I kommer til at tilbyde Dankort, skal det selvfølgelig være billigere.

 

Kan man I jeres administrationspanel vælge,

om man vil lægge transaktionsgebyret over på kunden eller ej?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Elund

 

Vi har været meget i dialog internt omkring vores gebyrsatser - så jeg er glad for at høre vi har ramt et nogenlunde okay lejde.

Vi kører i øjeblikket Dankortet I et eksperimentielt stadie.

Det betyder at det virker, men vi ikke med 100% garanti kan sige det altid virker.

 

Vi har dog testet i et par måneder, hvor det har kørt upåklageligt i alle tests.

Prisen omkring Dankortet, vil jeg tage med mig videre - det er desværre et sted hvor Nets fuldt og fast bestemmer hvad transaktionsomkostningerne er for os, og vi er nødt til at placere os højere end det, for at kunne tjene penge på det.

 

Men ... Vi må jo kigge på om vi med tiden kan sænke omkostningen på modtagelse af kortet, for dig som erhvervsdrivende.

 

Man kan ikke endnu vælge om transaktionsgebyret skal over på kunden eller ej, men jeg vil da skrive det på vores TO-DO, over ting som skal laves... Det giver jo, i visse tilfælde, rigtig god mening at skubbe omkostningen ud på slutkunden.

Edited by Yourpay (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...