Jump to content

Recommended Posts

Dag mensen,

 

Google PageSpeed adviseert mij het volgende:

 

JavaScript en CSS in inhoud boven de vouw die het weergeven blokkeren, verwijderen

 

Heeft er iemand een suggestie hoe ik dit kan verhelpen? Mijn shop die laadt namelijk tergend langzaam en dit zou het probleem kunnen elimineren.

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Dag mensen,

 

Google PageSpeed adviseert mij het volgende:

 

JavaScript en CSS in inhoud boven de vouw die het weergeven blokkeren, verwijderen

 

Heeft er iemand een suggestie hoe ik dit kan verhelpen? Mijn shop die laadt namelijk tergend langzaam en dit zou het probleem kunnen elimineren.

 

Alvast bedankt!

*proest* dan zou je alle javascripts die nu in de header staan moeten verwijderen, lijkt me niet de bedoeling
Link to comment
Share on other sites

*proest* dan zou je alle javascripts die nu in de header staan moeten verwijderen, lijkt me niet de bedoeling

 

Je kan ze toch onder de vouw verplaatsen?

Dat je dus tijdens het laden veel dingen ziet, terwijl de footer nog leeg is.

Maar boeiend: het gaat om de eerste indruk en dat moet niet een lege pagina zijn?

 

Punt is: ik weet niet hoe :D

Link to comment
Share on other sites

Je kan ze toch onder de vouw verplaatsen?

Dat je dus tijdens het laden veel dingen ziet, terwijl de footer nog leeg is.

Maar boeiend: het gaat om de eerste indruk en dat moet niet een lege pagina zijn?

 

Punt is: ik weet niet hoe :D

tsja, in dat geval zou je kunnen kijken naar javascript wat geladen kan worden vanuit de footer. Afgezien van jquery en bijvoorbeeld de slider(s) op de homepage zijn dat er nog steeds heel wat. Maar grootste vertragers zijn over het algemeen afbeeldingen en queries
Link to comment
Share on other sites

Ik heb dat ook al eens geprobeerd maar het probleem is dat je dan ook alle javascript die nu embedded is in je .tpl files eruit zult moeten halen. Kijk maar eens naar product.tpl hoe daar je javascript variabelen in product.js worden gevuld en het probleem wordt meteen duidelijk. En dat is maar 1 van de voorbeelden. Het is echt een major operatie.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dat ook al eens geprobeerd maar het probleem is dat je dan ook alle javascript die nu embedded is in je .tpl files eruit zult moeten halen. Kijk maar eens naar product.tpl hoe daar je javascript variabelen in product.js worden gevuld en het probleem wordt meteen duidelijk. En dat is maar 1 van de voorbeelden. Het is echt een major operatie.

die verbetering zou vanuit de core aangepakt moeten worden. Noodzakelijke above the fold js scripts in de header, de rest in de footer en per controller/module inline javascript daaronder samengevoegd.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...