Vote for v1.5 Fixes

PrestaShop Forum: Build a free online shop. Count on the Community!

The best place in the world to ask questions about PrestaShop and get advice from our passionate community!

PrestaShop Forum: Build a free online shop. Count on the Community!

Jump to content

Photo

Configuracion y optimizacion completa de prestashop 1.5

• Please log in to reply
14 replies to this topic
celtavision

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 21 April 2013 - 06:31 PM

Buenas tardes de antemano a todos

yo acabo de crear mi tienda en linea con prestashop 1.5.4.0

tengo un servidor dedicado con 1and1 Internet y tuve un problema a la hora de realizar la instalación de esta versión y optimizarla

para empezar deberéis de crear en la carpeta override/classes el archivo tools.php poniendo esto

<?php

class Tools extends ToolsCore
{
public static function apacheModExists($name)
{
return true;
}
}

?>

después para la optimizacion de prestashop completa deberéis de realizarla de la siguiente manera

Template cache
Never recompile template files
Recompile templates if the files have been updated
Force compilation

Cache
Posted Image Posted Image
Should be enabled except for debugging.

Debug console
Do not open console
Open console with URL parameter (SMARTY_DEBUG)
Always open console

Posted Image Optional features
Some features can be disabled in order to improve performance. Combinations
This feature cannot be disabled because it is currently in use.
These features will be disabled
  • Combinations tab on product page
  • Value
  • Attribute
Features Posted Image Posted Image
  • Features tab on product page
  • Feature
  • Feature value

Posted Image CCC (Combine, Compress and Cache)
CCC allows you to reduce the loading time of your page. With these settings you will gain performance without even touching the code of your theme. Make sure, however, that your theme is compatible with PrestaShop 1.4+. Otherwise, CCC will cause problems. Smart cache for CSS
Use CCC for CSS.
Keep CSS as original

Smart cache for JavaScript
Use CCC for JavaScript.
Keep JavaScript as original

Minify HTML
Minify HTML after "smarty compile" execution.
Keep HTML as original

Compress inline JavaScript in HTML
Compress inline JavaScript in HTML after "smarty compile" execution.
Keep inline JavaScript in HTML as original

Apache optimization
This will add directives to your .htaccess file, which should improve caching and compression.

Posted Image Media servers (use only with CCC)
You must enter another domain, or subdomain, in order to use cookieless static content. Media server #1

Name of the second domain of your shop, (e.g. myshop-media-server-1.com). If you do not have another domain, leave this field blank.

Media server #2

Name of the third domain of your shop, (e.g. myshop-media-server-2.com). If you do not have another domain, leave this field blank.

Media server #3

Name of the fourth domain of your shop, (e.g. myshop-media-server-3.com). If you do not have another domain, leave this field blank.

Posted Image Ciphering
Mcrypt is faster than our custom BlowFish class, but requires the PHP extension "mcrypt". If you change this configuration, all cookies will be reset. Algorithm
Use Rijndael with mcrypt lib.
Keep the custom BlowFish class.

Posted Image Caching
Caching systems are used to speed up your store by caching data into the server's memory, avoiding the exhausting task of querying the database. Use cache
Enable or disable caching system.

Caching system
Memcached APC Xcache File System

Posted ImageAdd server

ID IP address Port Weight 4 87.106.142.48 11211 1 Posted Image

así quedara totalmente funcional la ultima versión de prestashop 1.5.4.0

yo tengo contratado un servidor dedicado L2Core con centos 6 en 1and1

espero que les sirva de ayuda y por favor comenten Gracias

OS Adjunto Fichero PDF por si no se ve bien lo que e puesto

Attached Files

Sergio Ruiz

PrestaShop Superstar

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 8133 posts

Posted 21 April 2013 - 06:37 PM

Buenas tardes de antemano a todos

yo acabo de crear mi tienda en linea con prestashop 1.5.4.0

tengo un servidor dedicado con 1and1 Internet y tuve un problema a la hora de realizar la instalación de esta versión y optimizarla

para empezar deberéis de crear en la carpeta override/classes el archivo tools.php poniendo esto

<?php

{
{
return true;
}
}

?>

después para la optimizacion de prestashop completa deberéis de realizarla de la siguiente manera

Template cache
Never recompile template files
Recompile templates if the files have been updated
Force compilation

Cache
Should be enabled except for debugging.

Debug console
Do not open console
Open console with URL parameter (SMARTY_DEBUG)
Always open console

Posted Image Optional features
Some features can be disabled in order to improve performance. Combinations
This feature cannot be disabled because it is currently in use. Posted Image Posted Image

• Combinations tab on product page
  • Value
  • Attribute
Features Posted Image Posted Image
  • Features tab on product page
  • Feature
  • Feature value
Posted Image CCC (Combine, Compress and Cache)
CCC allows you to reduce the loading time of your page. With these settings you will gain performance without even touching the code of your theme. Make sure, however, that your theme is compatible with PrestaShop 1.4+. Otherwise, CCC will cause problems. Smart cache for CSS
Use CCC for CSS.
Keep CSS as original

Smart cache for JavaScript
Use CCC for JavaScript.
Keep JavaScript as original

Minify HTML
Minify HTML after "smarty compile" execution.
Keep HTML as original

Compress inline JavaScript in HTML
Compress inline JavaScript in HTML after "smarty compile" execution.
Keep inline JavaScript in HTML as original

Apache optimization
This will add directives to your .htaccess file, which should improve caching and compression.

Posted Image Media servers (use only with CCC)
You must enter another domain, or subdomain, in order to use cookieless static content. Media server #1

Name of the second domain of your shop, (e.g. myshop-media-server-1.com). If you do not have another domain, leave this field blank.

Media server #2

Name of the third domain of your shop, (e.g. myshop-media-server-2.com). If you do not have another domain, leave this field blank.

Media server #3

Name of the fourth domain of your shop, (e.g. myshop-media-server-3.com). If you do not have another domain, leave this field blank.

Posted Image Ciphering
Mcrypt is faster than our custom BlowFish class, but requires the PHP extension "mcrypt". If you change this configuration, all cookies will be reset. Algorithm
Use Rijndael with mcrypt lib.
Keep the custom BlowFish class.

Posted Image Caching
Caching systems are used to speed up your store by caching data into the server's memory, avoiding the exhausting task of querying the database. Use cache
Enable or disable caching system.

Caching system
Memcached APC Xcache File System

Posted ImageAdd server
ID IP address Port Weight 4 87.106.142.48 11211 1 Posted Image

así quedara totalmente funcional la ultima versión de prestashop 1.5.4.0

yo tengo contratado un servidor dedicado L2Core con centos 6 en 1and1

espero que les sirva de ayuda y por favor comenten Gracias

OS Adjunto Fichero PDF por si no se ve bien lo que e puesto

El usuario nadie dejo una mini guia de optimizacion tambien aqui: http://www.prestasho...-prestashop-15/ hace un tiempo.

Edited by Rubalcaba, 21 April 2013 - 06:37 PM.

Disraeli, Benjamin: "Lo mejor que podemos hacer por otro no es sólo compartir con él nuestras riquezas, sino mostrarle las suyas"

nadie

PrestaShop Legend

• US Moderators
  • 37181 posts

Posted 21 April 2013 - 06:39 PM

Tema movido a la sección de:

Modulos gratis, sobrecargas y otras astucias que cambian la vida.

Recursos para Prestashop

Ya no estoy disponible en el foro, tampoco por email, ni por teléfono.

Gracias a todos, por esta aventura en el foro ! (No trabajo para Prestashop, ni tengo relación con Prestashop)

Feliz Garcia

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1413 posts

Posted 21 April 2013 - 06:54 PM

<?php

{
{
return true;
}
}

?>

Yo soy un total novato, pero yo no te henido que hacer ningun override para instalar Prestashop.

Edited by Feliz Garcia, 21 April 2013 - 06:55 PM.

Sergio Ruiz

PrestaShop Superstar

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 8133 posts

Posted 21 April 2013 - 07:11 PM

(Mi mensaje solo lo dije a modo de información, espero que no se enfade ninguna persona)

Edited by Rubalcaba, 21 April 2013 - 07:13 PM.

Disraeli, Benjamin: "Lo mejor que podemos hacer por otro no es sólo compartir con él nuestras riquezas, sino mostrarle las suyas"

Sergio Ruiz

PrestaShop Superstar

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 8133 posts

Posted 21 April 2013 - 07:13 PM

Tambien mas o menos de un modo a otro se comenta aqui: http://www.prestasho...consejos-utiles y en miles de guias que encontraras por la red.

Sergio Ruiz

PrestaShop Superstar

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 8133 posts

Posted 21 April 2013 - 07:18 PM

Ah, que casi se me olvida.

Gracias por el aporte.

celtavision

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 21 April 2013 - 07:21 PM

pues si fuera tan fácil encontrarlo por la red lo hubiese tenido que encontrar a la primera por google y no romperme los cuernos como lo hice hasta que quedo totalmente optimizado y referente a lo de tools.php en la versión 1.5.4.0 no viene este archivo y e tenido que crearlo para que funcione perfectamente si no no dejaba optimizarlo al completo.

Feliz Garcia

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1413 posts

Posted 21 April 2013 - 07:24 PM

tools.php

Yo soy un total novato, y no me he tenido que crear ningun override para que funcione.

¿Por que?

celtavision

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 21 April 2013 - 07:32 PM

no lo se a mi no me dejaba optimizar el mod_Rw y creando ese archivo me a dejado 1and1 tiene diferentes problemas con este tipo de archivos el porque no lo se, si actualizas desde una versión anterior no da ese problema pero si hace una instalación virgen o nueva si el porque eso a 1and1

Sergio Ruiz

PrestaShop Superstar

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 8133 posts

Posted 21 April 2013 - 07:34 PM

pues si fuera tan fácil encontrarlo por la red lo hubiese tenido que encontrar a la primera por google y no romperme los cuernos como lo hice hasta que quedo totalmente optimizado y referente a lo de tools.php en la versión 1.5.4.0 no viene este archivo y e tenido que crearlo para que funcione perfectamente si no no dejaba optimizarlo al completo.

No buscastes con las palabras adecuadas en Google. (A que saber usar Google bien)

Pero vamos solo lo comente a nivel informativo.

Ya te di las gracias por el aporte arriba.

silentRun

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 215 posts

Posted 24 April 2013 - 08:57 AM

¿Tienes memcached instalado en 1&1 ? ¿ Cómo puedo saber si tengo memcached en mi hosting ? gracias

celtavision

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 24 April 2013 - 12:32 PM

para saber si tiene mencached en tu plan de alojamiento solo tienes que crear un archivo info.php y subirlo a tu plan de alojamiento en 1&1

copia esto en un bloc de notas

<?
phpinfo();
?>

luego guardalo como phpinfo.php o el nombre que le quieras dar pero la extension tiene que ser .php

te saldra algo parecido a esto

PHP Version 5.3.23

System Linux s16819580.onlinehome-server.info 2.6.32-279.19.1.el6.x86_64 #1 SMP Wed Dec 19 07:05:20 UTC 2012 x86_64 Build Date Mar 15 2013 11:53:35 Configure Command './configure' '--build=x86_64-redhat-linux-gnu' '--host=x86_64-redhat-linux-gnu' '--target=x86_64-redhat-linux-gnu' '--program-prefix=' '--prefix=/usr' '--exec-prefix=/usr' '--bindir=/usr/bin' '--sbindir=/usr/sbin' '--sysconfdir=/etc' '--datadir=/usr/share' '--includedir=/usr/include' '--libdir=/usr/lib64' '--libexecdir=/usr/libexec' '--localstatedir=/var' '--sharedstatedir=/var/lib' '--mandir=/usr/share/man' '--infodir=/usr/share/info' '--cache-file=../config.cache' '--with-libdir=lib64' '--with-config-file-path=/etc' '--with-config-file-scan-dir=/etc/php.d' '--disable-debug' '--with-pic' '--disable-rpath' '--without-pear' '--with-bz2' '--with-exec-dir=/usr/bin' '--with-freetype-dir=/usr' '--with-png-dir=/usr' '--with-xpm-dir=/usr' '--enable-gd-native-ttf' '--with-t1lib=/usr' '--without-gdbm' '--with-gettext' '--with-gmp' '--with-iconv' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-openssl' '--with-pcre-regex' '--with-zlib' '--with-layout=GNU' '--enable-exif' '--enable-ftp' '--enable-magic-quotes' '--enable-sockets' '--with-kerberos' '--enable-ucd-snmp-hack' '--enable-shmop' '--enable-calendar' '--with-libxml-dir=/usr' '--enable-xml' '--with-system-tzdata' '--with-mhash' '--with-apxs2=/usr/sbin/apxs' '--libdir=/usr/lib64/php' '--enable-pdo=shared' '--with-mysql=shared,/usr' '--with-mysqli=shared,/usr/lib64/mysql/mysql_config' '--with-pdo-mysql=shared,/usr/lib64/mysql/mysql_config' '--with-pdo-sqlite=shared,/usr' '--without-gd' '--disable-dom' '--disable-dba' '--without-unixODBC' '--disable-xmlreader' '--disable-xmlwriter' '--without-sqlite' '--without-sqlite3' '--disable-phar' '--disable-fileinfo' '--disable-json' '--without-pspell' '--disable-wddx' '--without-curl' '--disable-posix' '--disable-sysvmsg' '--disable-sysvshm' '--disable-sysvsem' Server API Apache 2.0 Handler Virtual Directory Support disabled Configuration File (php.ini) Path /etc Loaded Configuration File /etc/php.ini Scan this dir for additional .ini files /etc/php.d Additional .ini files parsed /etc/php.d/apc.ini, /etc/php.d/curl.ini, /etc/php.d/dom.ini, /etc/php.d/fileinfo.ini, /etc/php.d/gd.ini, /etc/php.d/imap.ini, /etc/php.d/ioncube.ini, /etc/php.d/json.ini, /etc/php.d/mbstring.ini, /etc/php.d/mcrypt.ini, /etc/php.d/memcache.ini, /etc/php.d/memcached.ini, /etc/php.d/mysql.ini, /etc/php.d/mysqli.ini, /etc/php.d/pdo.ini, /etc/php.d/pdo_mysql.ini, /etc/php.d/pdo_sqlite.ini, /etc/php.d/phar.ini, /etc/php.d/soap.ini, /etc/php.d/sqlite3.ini, /etc/php.d/wddx.ini, /etc/php.d/xcache.ini, /etc/php.d/xmlreader.ini, /etc/php.d/xmlwriter.ini, /etc/php.d/xsl.ini, /etc/php.d/zend_extensions_psa.ini, /etc/php.d/zip.ini PHP API 20090626 PHP Extension 20090626 Zend Extension 220090626 Zend Extension Build API220090626,NTS PHP Extension Build API20090626,NTS Debug Build no Thread Safety disabled Zend Memory Manager enabled Zend Multibyte Support disabled IPv6 Support enabled Registered PHP Streams https, ftps, compress.zlib, compress.bzip2, php, file, glob, data, http, ftp, phar, zip Registered Stream Socket Transports tcp, udp, unix, udg, ssl, sslv3, sslv2, tls Registered Stream Filters zlib.*, bzip2.*, convert.iconv.*, string.rot13, string.toupper, string.tolower, string.strip_tags, convert.*, consumed, dechunk, mcrypt.*, mdecrypt.*
This program makes use of the Zend Scripting Language Engine:
Zend Engine v2.3.0, Copyright © 1998-2013 Zend Technologies
with XCache v3.0.1, Copyright © 2005-2013, by mOo
with the ionCube PHP Loader v4.2.2, Copyright © 2002-2012, by ionCube Ltd.
with XCache Cacher v3.0.1, Copyright © 2005-2013, by mOo

Configuration

apache2handler
Apache Version Apache Apache API Version 20051115 Server Administrator celtavisionmultimedia@gmail.com Hostname:Port celtavision.net:0 User/Group apache(502)/503 Max Requests Per Child: 4000 - Keep Alive: off - Max Per Connection: 100 Timeouts Connection: 60 - Keep-Alive: 15 Virtual Server Yes Server Root /etc/httpd Loaded Modules core prefork http_core mod_so mod_auth_basic mod_auth_digest mod_authn_file mod_authn_alias mod_authn_anon mod_authn_dbm mod_authn_default mod_authz_host mod_authz_user mod_authz_owner mod_authz_dbm mod_authz_default util_ldap mod_authnz_ldap mod_include mod_log_config mod_logio mod_env mod_ext_filter mod_mime_magic mod_expires mod_deflate mod_headers mod_usertrack mod_setenvif mod_mime mod_dav mod_status mod_autoindex mod_info mod_dav_fs mod_vhost_alias mod_negotiation mod_dir mod_actions mod_speling mod_userdir mod_alias mod_substitute mod_rewrite mod_proxy mod_proxy_balancer mod_proxy_ftp mod_proxy_http mod_proxy_ajp mod_proxy_connect mod_cache mod_suexec mod_disk_cache mod_cgi mod_version mod_asis mod_authn_dbd mod_cern_meta mod_cgid mod_dbd mod_dumpio mod_filter mod_ident mod_log_forensic mod_unique_id mod_proxy_scgi mod_reqtimeout mod_aclr2 mod_fcgid mod_perl mod_php5 mod_python mod_rpaf-2 mod_ssl
Directive Local Value Master Value engine 1 1 last_modified 0 0 xbithack 0 0

Apache Environment
Variable Value UNIQUE_ID PP_CUSTOM_PHP_INI HTTP_HOST HTTP_CONNECTION HTTP_ACCEPT HTTP_USER_AGENT HTTP_DNT HTTP_ACCEPT_ENCODING HTTP_ACCEPT_LANGUAGE HTTP_ACCEPT_CHARSET PATH SERVER_SIGNATURE SERVER_SOFTWARE SERVER_NAME SERVER_ADDR SERVER_PORT REMOTE_ADDR DOCUMENT_ROOT SERVER_ADMIN SCRIPT_FILENAME REMOTE_PORT GATEWAY_INTERFACE SERVER_PROTOCOL REQUEST_METHOD QUERY_STRING REQUEST_URI /phpinfo.php SCRIPT_NAME /phpinfo.php

HTTP Headers Information
HTTP Request Headers HTTP Request Host Connection Accept User-Agent DNT Accept-Encoding Accept-Language Accept-Charset HTTP Response Headers X-Powered-By Connection Transfer-Encoding Content-Type text/html

bz2
BZip2 Support Stream Wrapper support Stream Filter support BZip2 Version

calendar
Calendar support

Core
PHP Version
Directive Local Value Master Value allow_call_time_pass_reference Off Off allow_url_fopen On On allow_url_include Off Off always_populate_raw_post_data Off Off arg_separator.input & & arg_separator.output & & asp_tags Off Off auto_append_file no value no value auto_globals_jit On On auto_prepend_file no value no value browscap no value no value default_charset no value no value default_mimetype text/html text/html define_syslog_variables Off Off disable_classes no value no value disable_functions no value no value display_errors Off Off display_startup_errors Off Off doc_root no value no value docref_ext no value no value docref_root no value no value enable_dl Off Off error_append_string no value no value error_log no value no value error_prepend_string no value no value error_reporting 22527 22527 exit_on_timeout Off Off expose_php Off Off extension_dir /usr/lib64/php/modules /usr/lib64/php/modules file_uploads On On highlight.bg #FFFFFF #FFFFFF highlight.comment #FF8000 #FF8000 highlight.default #0000BB #0000BB highlight.html #000000 #000000 highlight.keyword #007700 #007700 highlight.string #DD0000 #DD0000 html_errors Off Off ignore_repeated_errors Off Off ignore_repeated_source Off Off ignore_user_abort Off Off implicit_flush Off Off include_path .: .: log_errors On On log_errors_max_len 1024 1024 magic_quotes_gpc Off Off magic_quotes_runtime Off Off magic_quotes_sybase Off Off mail.add_x_header On On mail.force_extra_parameters no value no value mail.log no value no value max_execution_time 60 60 max_file_uploads 20 20 max_input_nesting_level 64 64 max_input_time 60 60 max_input_vars 1000 1000 memory_limit 128M 128M open_basedir no value no value output_buffering 4096 4096 output_handler no value no value post_max_size 8M 8M precision 14 14 realpath_cache_size 16K 16K realpath_cache_ttl 120 120 register_argc_argv Off Off register_globals Off Off register_long_arrays Off Off report_memleaks On On report_zend_debug On On request_order GP GP safe_mode Off Off safe_mode_exec_dir no value no value safe_mode_gid Off Off safe_mode_include_dir no value no value sendmail_from no value no value sendmail_path /usr/sbin/sendmail -t -i /usr/sbin/sendmail -t -i serialize_precision 100 100 short_open_tag On On SMTP localhost localhost smtp_port 25 25 sql.safe_mode Off Off track_errors Off Off unserialize_callback_func no value no value upload_max_filesize 128M 128M upload_tmp_dir no value no value user_dir no value no value user_ini.cache_ttl 300 300 user_ini.filename .user.ini .user.ini variables_order GPCS GPCS xmlrpc_error_number 0 0 xmlrpc_errors Off Off y2k_compliance On On zend.enable_gc On On

ctype
ctype functions

curl
cURL support enabled cURL Information 7.19.7 Age 3 Features AsynchDNS No Debug No GSS-Negotiate Yes IDN Yes IPv6 Yes Largefile Yes NTLM Yes SPNEGO No SSL Yes SSPI No krb4 No libz Yes CharConv No Protocols tftp, ftp, telnet, dict, ldap, ldaps, http, file, https, ftps, scp, sftp Host x86_64-redhat-linux-gnu SSL Version NSS/3.13.6.0 ZLib Version 1.2.3 libSSH Version libssh2/1.4.2

date
date/time support enabled "Olson" Timezone Database Version 0.system Timezone Database internal Default timezone Europe/Berlin
Directive Local Value Master Value date.default_latitude date.default_longitude date.sunrise_zenith date.sunset_zenith date.timezone no value no value

dom
DOM/XML enabled DOM/XML API Version 20031129 libxml Version 2.7.6 HTML Support enabled XPath Support enabled XPointer Support enabled Schema Support enabled RelaxNG Support enabled

ereg
Regex Library

exif
EXIF Support enabled EXIF Version 1.4 $Id$ Supported EXIF Version 0220 Supported filetypes JPEG,TIFF
Directive Local Value Master Value exif.decode_jis_intel JIS JIS exif.decode_jis_motorola JIS JIS exif.decode_unicode_intel UCS-2LE UCS-2LE exif.decode_unicode_motorola UCS-2BE UCS-2BE exif.encode_jis no value no value exif.encode_unicode ISO-8859-15 ISO-8859-15

fileinfo
fileinfo support enabled version 1.0.5-dev

filter
Input Validation and Filtering enabled Revision
Directive Local Value Master Value filter.default unsafe_raw unsafe_raw filter.default_flags no value no value

ftp
FTP support enabled

gd
GD Support enabled GD Version bundled (2.0.34 compatible) FreeType Support enabled FreeType Linkage with freetype FreeType Version 2.3.11 T1Lib Support enabled GIF Read Support enabled GIF Create Support enabled JPEG Support enabled libJPEG Version 6b PNG Support enabled libPNG Version 1.2.49 WBMP Support enabled XPM Support enabled libXpm Version 30411 XBM Support enabled
Directive Local Value Master Value gd.jpeg_ignore_warning 0 0

gettext
GetText Support enabled

gmp
gmp support enabled GMP version 4.3.1

hash
hash support enabled Hashing Engines md2 md4 md5 sha1 sha224 sha256 sha384 sha512 ripemd128 ripemd160 ripemd256 ripemd320 whirlpool tiger128,3 tiger160,3 tiger192,3 tiger128,4 tiger160,4 tiger192,4 snefru snefru256 gost adler32 crc32 crc32b salsa10 salsa20 haval128,3 haval160,3 haval192,3 haval224,3 haval256,3 haval128,4 haval160,4 haval192,4 haval224,4 haval256,4 haval128,5 haval160,5 haval192,5 haval224,5 haval256,5

iconv
iconv support enabled iconv implementation glibc iconv library version 2.12
Directive Local Value Master Value iconv.input_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1 iconv.internal_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1 iconv.output_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1

imap
IMAP c-Client Version 2007e SSL Support enabled Kerberos Support enabled

json
json support enabled json version 1.2.1

libxml
libXML support active libXML Compiled Version 2.7.6 libXML Loaded Version 20706 libXML streams enabled

mbstring
Multibyte Support enabled Multibyte string engine libmbfl HTTP input encoding translation disabled
mbstring extension makes use of "streamable kanji code filter and converter", which is distributed under the GNU Lesser General Public License version 2.1.
Multibyte (japanese) regex support enabled Multibyte regex (oniguruma) backtrack check On Multibyte regex (oniguruma) version 4.7.1
Directive Local Value Master Value mbstring.detect_order no value no value mbstring.encoding_translation Off Off mbstring.func_overload 0 0 mbstring.http_input pass pass mbstring.http_output pass pass mbstring.http_output_conv_mimetypes ^(text/|application/xhtml\+xml) ^(text/|application/xhtml\+xml) mbstring.internal_encoding no value no value mbstring.language neutral neutral mbstring.strict_detection Off Off mbstring.substitute_character no value no value

mcrypt
mcrypt support enabled mcrypt_filter support enabled Version 2.5.8 Api No 20021217 Supported ciphers cast-128 gost rijndael-128 twofish arcfour cast-256 loki97 rijndael-192 saferplus wake blowfish-compat des rijndael-256 serpent xtea blowfish enigma rc2 tripledes Supported modes cbc cfb ctr ecb ncfb nofb ofb stream
Directive Local Value Master Value mcrypt.algorithms_dir no value no value mcrypt.modes_dir no value no value

memcache
memcache support enabled Version 3.0.6 Revision $Revision: 310129 $
Directive Local Value Master Value memcache.allow_failover 1 1 memcache.chunk_size 32768 32768 memcache.compress_threshold 20000 20000 memcache.default_port 11211 11211 memcache.hash_function crc32 crc32 memcache.hash_strategy consistent consistent memcache.lock_timeout 15 15 memcache.max_failover_attempts 20 20 memcache.protocol ascii ascii memcache.redundancy 1 1 memcache.session_redundancy 2 2

memcached
memcached support enabled Version 1.0.0 libmemcached version 0.31 Session support yes igbinary support no

mhash
MHASH support Enabled MHASH API Version Emulated Support

mysql
MySQL Support enabled Active Persistent Links 0 Active Links 0 Client API version 5.1.59 MYSQL_MODULE_TYPE external MYSQL_SOCKET /var/lib/mysql/mysql.sock MYSQL_INCLUDE -I/usr/include/mysql MYSQL_LIBS -L/usr/lib64/mysql -lmysqlclient
Directive Local Value Master Value mysql.allow_local_infile On On mysql.allow_persistent On On mysql.connect_timeout 60 60 mysql.default_host no value no value mysql.default_password no value no value mysql.default_port no value no value mysql.default_socket /var/lib/mysql/mysql.sock /var/lib/mysql/mysql.sock mysql.default_user no value no value mysql.max_links Unlimited Unlimited mysql.max_persistent Unlimited Unlimited mysql.trace_mode Off Off

mysqli
MysqlI Support enabled Client API library version 5.1.59 Active Persistent Links 0 Inactive Persistent Links 0 Active Links 0 Client API header version 5.1.67 MYSQLI_SOCKET /var/lib/mysql/mysql.sock
Directive Local Value Master Value mysqli.allow_local_infile On On mysqli.allow_persistent On On mysqli.default_host no value no value mysqli.default_port 3306 3306 mysqli.default_pw no value no value mysqli.default_socket no value no value mysqli.default_user no value no value mysqli.max_links Unlimited Unlimited mysqli.max_persistent Unlimited Unlimited mysqli.reconnect Off Off

openssl
OpenSSL support enabled OpenSSL Library Version OpenSSL 1.0.0-fips 29 Mar 2010 OpenSSL Header Version OpenSSL 1.0.0-fips 29 Mar 2010

pcre
PCRE (Perl Compatible Regular Expressions) Support enabled PCRE Library Version 8.31 2012-07-06
Directive Local Value Master Value pcre.backtrack_limit 1000000 1000000 pcre.recursion_limit 100000 100000

PDO
PDO support enabled PDO drivers mysql, sqlite

pdo_mysql
PDO Driver for MySQL enabled Client API version 5.1.59
Directive Local Value Master Value pdo_mysql.default_socket /var/lib/mysql/mysql.sock /var/lib/mysql/mysql.sock

pdo_sqlite
PDO Driver for SQLite 3.x enabled SQLite Library 3.7.9

Phar
Phar: PHP Archive support enabled Phar EXT version 2.0.1 Phar API version 1.1.1 SVN revision Phar-based phar archives enabled Tar-based phar archives enabled ZIP-based phar archives enabled gzip compression enabled bzip2 compression enabled Native OpenSSL support enabled
Phar based on pear/PHP_Archive, original concept by Davey Shafik.
Phar fully realized by Gregory Beaver and Marcus Boerger.
Portions of tar implementation Copyright © 2003-2009 Tim Kientzle.
Directive Local Value Master Value phar.cache_list no value no value phar.readonly On On phar.require_hash On On

Reflection
Reflection enabled Version

session
Session Support enabled Registered save handlers files user memcache memcached Registered serializer handlers php php_binary wddx
Directive Local Value Master Value session.auto_start Off Off session.bug_compat_42 Off Off session.bug_compat_warn Off Off session.cache_expire 180 180 session.cache_limiter nocache nocache session.cookie_domain no value no value session.cookie_httponly Off Off session.cookie_lifetime 0 0 session.cookie_path / / session.cookie_secure Off Off session.entropy_file no value no value session.entropy_length 0 0 session.gc_divisor 1000 1000 session.gc_maxlifetime 1440 1440 session.gc_probability 1 1 session.hash_bits_per_character 5 5 session.hash_function 0 0 session.name PHPSESSID PHPSESSID session.referer_check no value no value session.save_handler files files session.save_path /var/lib/php/session /var/lib/php/session session.serialize_handler php php session.use_cookies On On session.use_only_cookies On On session.use_trans_sid 0 0

shmop
shmop support enabled

SimpleXML
Simplexml support enabled Revision Schema support enabled

soap
Soap Client enabled Soap Server enabled
Directive Local Value Master Value soap.wsdl_cache 1 1 soap.wsdl_cache_dir /tmp /tmp soap.wsdl_cache_enabled 1 1 soap.wsdl_cache_limit 5 5 soap.wsdl_cache_ttl 86400 86400

sockets
Sockets Support enabled

SPL
SPL support enabled Interfaces Countable, OuterIterator, RecursiveIterator, SeekableIterator, SplObserver, SplSubject Classes AppendIterator, ArrayIterator, ArrayObject, BadFunctionCallException, BadMethodCallException, CachingIterator, DirectoryIterator, DomainException, EmptyIterator, FilesystemIterator, FilterIterator, GlobIterator, InfiniteIterator, InvalidArgumentException, IteratorIterator, LengthException, LimitIterator, LogicException, MultipleIterator, NoRewindIterator, OutOfBoundsException, OutOfRangeException, OverflowException, ParentIterator, RangeException, RecursiveArrayIterator, RecursiveCachingIterator, RecursiveDirectoryIterator, RecursiveFilterIterator, RecursiveIteratorIterator, RecursiveRegexIterator, RecursiveTreeIterator, RegexIterator, RuntimeException, SplDoublyLinkedList, SplFileInfo, SplFileObject, SplFixedArray, SplHeap, SplMinHeap, SplMaxHeap, SplObjectStorage, SplPriorityQueue, SplQueue, SplStack, SplTempFileObject, UnderflowException, UnexpectedValueException

sqlite3
SQLite3 support enabled SQLite3 module version 0.7-dev SQLite Library 3.7.9
Directive Local Value Master Value sqlite3.extension_dir no value no value

standard
Dynamic Library Support enabled Path to sendmail /usr/sbin/sendmail -t -i
Directive Local Value Master Value assert.active 1 1 assert.bail 0 0 assert.callback no value no value assert.quiet_eval 0 0 assert.warning 1 1 auto_detect_line_endings 0 0 default_socket_timeout 60 60 from no value no value safe_mode_allowed_env_vars PHP_ PHP_ safe_mode_protected_env_vars LD_LIBRARY_PATH LD_LIBRARY_PATH url_rewriter.tags a=href,area=href,frame=src,input=src,form=fakeentry a=href,area=href,frame=src,input=src,form=fakeentry user_agent no value no value

tokenizer
Tokenizer Support enabled

wddx
WDDX Support enabled WDDX Session Serializer enabled

XCache
XCache Version 3.0.1 Modules Built cacher
Directive Local Value Master Value xcache.coredump_directory no value no value xcache.coredump_type 0 0 xcache.disable_on_crash Off Off xcache.experimental Off Off xcache.test Off Off

XCache Cacher
XCache Cacher Module enabled Readonly Protection disabled Page Request Time 2013-04-25 13:14:05 Cache Init Time 2013-04-24 18:46:49 Cache Instance Id 22555 Opcode Cache enabled, 62,914,560 bytes, 1 split(s), with 8192 slots each Variable Cache enabled, 4,194,304 bytes, 1 split(s), with 8192 slots each Shared Memory Schemes mmap
Directive Local Value Master Value xcache.admin.enable_auth On On xcache.allocator bestfit bestfit xcache.cacher On On xcache.count 1 1 xcache.gc_interval 0 0 xcache.mmap_path /dev/zero /dev/zero xcache.readonly_protection Off Off xcache.shm_scheme mmap mmap xcache.size 60M 60M xcache.slots 8K 8K xcache.stat On On xcache.ttl 0 0 xcache.var_allocator bestfit bestfit xcache.var_count 1 1 xcache.var_gc_interval 300 300 xcache.var_maxttl 0 0 xcache.var_namespace no value no value xcache.var_namespace_mode 0 0 xcache.var_size 4M 4M xcache.var_slots 8K 8K xcache.var_ttl 0 0

xml
XML Support active XML Namespace Support active libxml2 Version 2.7.6

xmlreader
XMLReader enabled

xmlwriter
XMLWriter enabled

xsl
XSL enabled libxslt Version 1.1.26 libxslt compiled against libxml Version 2.7.6 EXSLT enabled libexslt Version 1.1.26

zip
Zip enabled Extension Version Zip version 1.11.0 Libzip version 0.10.1

zlib
ZLib Support enabled Stream Wrapper support compress.zlib:// Stream Filter support zlib.inflate, zlib.deflate Compiled Version 1.2.3 Linked Version 1.2.3
Directive Local Value Master Value zlib.output_compression Off Off zlib.output_compression_level -1 -1 zlib.output_handler no value no value

Additional Modules
Module Name ionCube Loader

Environment
Variable Value PHP_FCGI_CHILDREN 3 PATH /sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin PWD /etc/rc.d/init.d LANG C SHLVL 3 PHP_FCGI_MAX_REQUESTS 10 _ /usr/sbin/httpd

PHP Variables
Variable Value _SERVER["UNIQUE_ID"] _SERVER["PP_CUSTOM_PHP_INI"] _SERVER["HTTP_HOST"] _SERVER["HTTP_CONNECTION"] keep-alive _SERVER["HTTP_ACCEPT"] text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8 _SERVER["HTTP_USER_AGENT"] Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.31 (KHTML, like Gecko) Chrome/26.0.1410.64 Safari/537.31 _SERVER["HTTP_DNT"] 1 _SERVER["HTTP_ACCEPT_ENCODING"] gzip,deflate,sdch _SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"] fr-FR,fr;q=0.8,en-US;q=0.6,en;q=0.4,es;q=0.2 _SERVER["HTTP_ACCEPT_CHARSET"] ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.3 _SERVER["PATH"] /sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin _SERVER["SERVER_SIGNATURE"] _SERVER["SERVER_SOFTWARE"] Apache _SERVER["SERVER_NAME"] _SERVER["SERVER_ADDR"] _SERVER["SERVER_PORT"] _SERVER["REMOTE_ADDR"] _SERVER["DOCUMENT_ROOT"] _SERVER["SERVER_ADMIN"] _SERVER["SCRIPT_FILENAME"] _SERVER["REMOTE_PORT"] _SERVER["GATEWAY_INTERFACE"] CGI/1.1 _SERVER["SERVER_PROTOCOL"] HTTP/1.1 _SERVER["REQUEST_METHOD"] GET _SERVER["QUERY_STRING"] no value _SERVER["REQUEST_URI"] /phpinfo.php _SERVER["SCRIPT_NAME"] /phpinfo.php _SERVER["PHP_SELF"] /phpinfo.php _SERVER["REQUEST_TIME"] 1366888445

PHP License

This program is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the PHP License as published by the PHP Group and included in the distribution in the file: LICENSE
This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
If you did not receive a copy of the PHP license, or have any questions about PHP licensing, please contact license@php.net.

si te sale mencached enabled esto te dice que lo tienes activado si no tendras que istalarlo por ssh si qieres mandame tu email y te digo como lo puedes instalar

nadie

PrestaShop Legend

• US Moderators
  • 37181 posts

Posted 24 April 2013 - 12:34 PM

¿Tienes memcached instalado en 1&1 ? ¿ Cómo puedo saber si tengo memcached en mi hosting ? gracias

En planes compartidos de 1and1, que yo recuerde no tenias memcached.

En cambio como celtavision tiene un dedicado pues hay si el puede instalar lo que quiera y por lo tanto tener memcached.

Pero en un compartido en 1and1, no tenias memcached.

¿Es que estas con 1and1?

Recursos para Prestashop

Ya no estoy disponible en el foro, tampoco por email, ni por teléfono.

Gracias a todos, por esta aventura en el foro ! (No trabajo para Prestashop, ni tengo relación con Prestashop)

silentRun

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 215 posts

Posted 24 April 2013 - 12:47 PM

a claro, si tiene un dedicado por supuesto ;)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users