Jump to content

1. udkast


djinn

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg er rimelig ny i det her prestashop, og prøver virkelig på at forstå det hele.

Jeg har lavet en hjemmeside, hvor jeg godt kunne tænke mig lidt respons på, for at få det med som jeg måske ikke har med, og som kan forbedre siden.

 

Hjemmesiden: www.shop-led.dk

Edited by djinn (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Okey her er lidt respons fra en anden nyopstartet og newbie i prestashop verdenen. :)

  1. Du mangler at skifte dit logo.
  2. Kontakt os - blokken i højre side, går teksten ind over billedet og gør det svært at læse.
  3. Der er rent faktisk en EU cookie lov, der gør at du er forpligtet til at oplyse dine brugere om brugen af cookies. Så vidt jeg har kunne læse mig til, og forstå, så er det ikke nok at det står et eller andet sted på siden. Brugeren skal aktivt bekræfte at de accepterer brugen af cookies, samt forstår hvilke cookies der bliver sat, og hvad de bliver brugt til.
    Ud over det, har jeg læst nogle steder, at den ikke gælder for webshops, da cookies er en påkrævet del, for at siden fungerer. Men om hvorvidt dette er korrekt, tør jeg ikke udtale mig om, og vil hellere være på den sikre side.
  4. Footer. (Bunden)
    1. Kategorier.. alt efter hvor mange kategorier du har, kan det være en dårlig ide, i det at den kan gå hen og blive ret så stor hvis du har mange kategorier.
    2. Følg Os - Der skal du have rettet linksne til. :)
    3. Kontakt os formen - Du skal have oversat valgene i Emneoverskrift. (Customer Service og Webmaster)
  5. Du har en side der hedder Kontakt. (Kontakt formen, omtalt i punkt 4.3), som kunne være en god ide at placere i Menu bjælken i toppen.
  6. Du bør kraftigt overveje om, på dine produkter, om du vil, mere eller mindre, have det samme stående 2 gange.
    Nu tænker jeg på kort beskrivelse og Specifikation.
    På dine produkter, er der meget lidt forskel på hvad du har skrevet i begge felter.
    (I min egen shop, bruger jeg kun kort beskrivelse, når man ser produkterne i produkt listen, og har så ændret at specifikationerne står på produkt siden, hvor kort beskrivelse står.)
  7. LED Pærer. Der har du 5 under kategorier. Hvis man klikker på LED Pærer, kommer den op og viser at der KAN være et billede, men intet er. (dvs billedet mangler) og der er ingen beskrivelse på underkategorien.
  8. Det kan være en RIGTIG gode ide, at ændre på dit design, så det ikke er standard Prestashop. (Altså farver, modul placering osv osv) :)

Det er vidst hvad jeg lige kunne fange.

Link to comment
Share on other sites

Den ligner standard-siden. Måske du kan rette bare lidt mere i css for at gøre den lidt mere "personlig"?

 

Det er faktisk det letteste af alt i Presta... Siger en "ikke-så-meget-kode-nød"

 

:rolleyes:

 

Hvis du er i tvivl om hvordan, findes der flere gode videos på Youtube hvor de går gennem det step-by-step.

 

Bare søg efter Prestashop, så kommer der diverse

Edited by Infinityjane (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...