PrestaShop Forum: Build a free online shop. Count on the Community!

The best place in the world to ask questions about PrestaShop and get advice from our passionate community!

PrestaShop Forum: Build a free online shop. Count on the Community!

Jump to content

Photo

Veiligheid

• Please log in to reply
No replies to this topic
Frank van der Voort

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 11 April 2012 - 06:36 PM

Ik was eens benieuwd hoe de beveiliging van de meeste leden op dit forum is. Hieronder vermeld ik hoe ik zelf mijn beveiliging heb geregeld en stel ik nog een aantal vragen over de beveiliging.

Back Office
De adminmap heb ik extra beveiligd met htpasswd en is alleen toegankelijk via mijn ip adres. Lijkt mij zo wel voldoende omdat je een dubbele beveiliging hebt en ik maak gebruik van goede en lange wachtwoorden.

CHMOD
De meeste mappen staan op 755 en bestanden op 644. Alleen staan sommige mappen door de prestashop installatie op 771. Kan ik alles op 755 en 644 zetten zonder dat het problemen oplevert met de werking van de webshop?

TPL bestanden
De TPL bestanden heb ik geblokkeerd in de htaccess met de volgende code:

<Files *.tpl>
order deny ,allow
deny from all
</Files>

Crawlprotect
Via het forum van prestashop kwam ik op de website van crawlprotect terecht. Crawlprotect beschermt je website tegen een aantal manier van hacken. Voordeel is dat het programma gratis is.

SSL-certificaat
Ik moet nog een SSL-certificaat aanschaffen. Nadeel is wel dat mijn host een hoog bedrag vraagt voor de installatiekosten. Meer dan het certificaat zelf.

Graag hoor ik hoe jullie de beveiliging hebben geregeld en tips zijn altijd welkom.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users