PrestaShop Forum: Build a free online shop. Count on the Community!

The best place in the world to ask questions about PrestaShop and get advice from our passionate community!

PrestaShop Forum: Build a free online shop. Count on the Community!

Jump to content

Photo

Lägga till spårningsnummer på en order

• Please log in to reply
4 replies to this topic
FredrikGust

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 31 March 2012 - 09:10 AM

Sitter och har kört fast på en fånig fråga som jag inte lyckas lösa som antagligen är väldigt enkel.

Hur i hela världen får man fram textrutan på ordern där man kan ange spårningsnummer på paketet man skickat med Posten?
Fredrik Gustavsson, developer/e-commerce. LEDLampor och halogenlampor palyset.se

tomped

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 129 posts

Posted 31 March 2012 - 11:45 AM

Du måste ändra orderns status till "Skickad" (shipped).

FredrikGust

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 31 March 2012 - 05:35 PM

Jo, det var det jag förutsatte då det fanns olika typer av patchar för att göra det i annan status. Dyker inte upp någon ruta eller alternativ trots "rätt" status på ordern.
Fredrik Gustavsson, developer/e-commerce. LEDLampor och halogenlampor palyset.se

ruilong

PrestaShop Addict

• Moderators
  • 735 posts

Posted 01 April 2012 - 04:21 AM

Förutom rätt status måste du även ha lagt in ett värde i spårningsurl på fraktfirman som beställningen har.
observera även att det inte går att lägga till detta i efterhand på fraktfirman utan det måste finnas sparat innan beställningen görs eftersom vid varje sparande av fraktfirma så ändras det interna id nr:et i databasen.
Modules and themes for prestashop.
E-butik med prestashop inkl hosting och gratis installation.

FredrikGust

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 01 April 2012 - 08:03 AM

Förutom rätt status måste du även ha lagt in ett värde i spårningsurl på fraktfirman som beställningen har.
observera även att det inte går att lägga till detta i efterhand på fraktfirman utan det måste finnas sparat innan beställningen görs eftersom vid varje sparande av fraktfirma så ändras det interna id nr:et i databasen.

Tack! Jag testade på gamla beställningar som jag registrerat innan jag lagt in spårningsurl!

Nu funkar det!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users