Jump to content

Factuur aanpassen


swb1971

Recommended Posts

Hallo,

daar ben ik weer.

 

Nu een paar vraagjes over de factuur.

 

Ik heb begrepen dat je de PDF.php moet aanpassen als je de factuur wilt aanpassen.

Maar verder gaat mijn kennis niet.

Er zijn een paar dingetjes. 1. Hoe kan ik de volgorde aanpassen van het volgende:

ScreenShot018.jpg

In:

Totaal producten(exclusief BTW):

Verzendkosten(exclusief BTW)

-----------------------------------------

Totaal(exclusief BTW):

BTW 19%:

----------------------------------------------

Totaal(inclusief BTW):

 

Het staat namelijk nu een beetje door elkaar.

 

En de volgende vraag, hoe pas ik de footer aan?

Zie bijgevoegd bestand.

Ik wil hier namelijk email, bankrekening, BTW nummer en KVK nummer bijvoegen.

 

Alvast bedankt!

 

Gr

Sven

post-317695-0-89746300-1327052625_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@Frens: ik denk dat de topic starter de footer van de factuur bedoelt, niet die van zijn webshop :)

 

Ik heb zelf de footer van de factuur aangepast. Daarbij heb ik de 'HQ' weggehaald (vind ik overbodig en verwarrend), 'Netherlands' laten vertalen in 'Nederland' en meer breaks toegevoegd zodat de regels onderelkaar staan.

 

Hiervoor pas je in PDF.php dit stuk aan:

   {
 $footerText = $conf['PS_SHOP_NAME_UPPER'].(!empty($conf['PS_SHOP_ADDR1']) ? ' - '.self::l('Headquarters:').' '.$conf['PS_SHOP_ADDR1'].
  (!empty($conf['PS_SHOP_ADDR2']) ? ' '.$conf['PS_SHOP_ADDR2'] : '').' '.$conf['PS_SHOP_CODE'].' '.$conf['PS_SHOP_CITY'].
  ((isset($conf['PS_SHOP_STATE']) AND !empty($conf['PS_SHOP_STATE'])) ? (', '.$conf['PS_SHOP_STATE']) : '').' '.$conf['PS_SHOP_COUNTRY'] : '').
  "\n".(!empty($conf['PS_SHOP_DETAILS']) ? self::l('Details:').' '.$conf['PS_SHOP_DETAILS'].' - ' : '').
   (!empty($conf['PS_SHOP_PHONE']) ? self::l('PHONE:').' '.$conf['PS_SHOP_PHONE'] : '');
   }

naar dit:

   {
 $footerText = $conf['PS_SHOP_NAME_UPPER'].
  "\n".(!empty($conf['PS_SHOP_ADDR1']) ? ' '.$conf['PS_SHOP_ADDR1'].
  (!empty($conf['PS_SHOP_ADDR2']) ? ' '.$conf['PS_SHOP_ADDR2'] : '').' '.$conf['PS_SHOP_CODE'].' '.$conf['PS_SHOP_CITY'].
  ((isset($conf['PS_SHOP_STATE']) AND !empty($conf['PS_SHOP_STATE'])) ? (', '.$conf['PS_SHOP_STATE']) : '').' '.self::l('Netherlands') : '').
  "\n".(!empty($conf['PS_SHOP_PHONE']) ? self::l('PHONE:').' '.$conf['PS_SHOP_PHONE'] : '').
  "\n".(!empty($conf['PS_SHOP_DETAILS']) ? ' '.$conf['PS_SHOP_DETAILS'] : '');
   }

 

Btw en KvK nummers heb ik al staan op mijn facturen. Ik weet het niet meer zeker, maar ik geloof dat dat wordt toegevoegd als je die gegevens invult bij 'Registration' bij 'Preferences-->Contact information'.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Frens: ik denk dat de topic starter de footer van de factuur bedoelt, niet die van zijn webshop :)

 

Zou kunnen :o uiteindelijk heeft de PDF ook een footer !

 

en hier kun je ook nog wat toevoegen >> Beheersysteem Orders Invoices (net boven de footer)

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de vele reacties, maar ik bedoel eigenlijk iets vrij simpels(denk ik), ik wil zoals in mijn eerste post staat de volgorde van hoe de BTW prijzen worden weergegeven.

dus dit is wat ik wil:

Totaal producten(exclusief BTW):

Verzendkosten(exclusief BTW)

-----------------------------------------

Totaal(exclusief BTW):

BTW 19%:

----------------------------------------------

Totaal(inclusief BTW):

 

Het staat nu allemaal erg door elkaar namelijk, ik denk dat dit aan te passen is in de pdf, alleen heb ik geen idee hoe?

Link to comment
Share on other sites

Ik was toch erg nieuwsgierig en ik ben wezen kijken. Mijn facturen zien er ook zo rommelig uit, gelukkig zijn er nog geen facturen de deur uit!

 

Nu lees ik het volgende:

You need to modify classes/PDF.php. See the FPDF website for tutorials on how to do this. I think you can use $order->id_customer to get the customer ID. Getting the number of times a customer has bought an item would be a lot more difficult, since there is no function in Prestashop that will get it for you. You'd have to add your own function to the Order class that queries the database for this information.

 

Als je verstand hebt van PHP, is het vast niet zo moeilijk. Als je er geen bal vanaf weet, succes. Ik ga even puzzelen en copy/paste-marathonnen...

Link to comment
Share on other sites

Ik denk ook dat als je verstand van php hebt dat dit niet zo moeilijk is, maar ik kan het lezen en ook wel wat veranderen, maar verder ook niet. Ik heb daar verder ook geen geduld voor om daar mee bezig te zijn. Ik ben een behoorlijk goede ICT er, maar heb van programmeren en zo weinig kaas gegeten.

Is er iemand die wel verstand van php heeft en hier een oplossing voor weet?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bedankt voor de vele reacties, maar ik bedoel eigenlijk iets vrij simpels(denk ik), ik wil zoals in mijn eerste post staat de volgorde van hoe de BTW prijzen worden weergegeven.

dus dit is wat ik wil:

Totaal producten(exclusief BTW):

Verzendkosten(exclusief BTW)

-----------------------------------------

Totaal(exclusief BTW):

BTW 19%:

----------------------------------------------

Totaal(inclusief BTW):

 

Het staat nu allemaal erg door elkaar namelijk, ik denk dat dit aan te passen is in de pdf, alleen heb ik geen idee hoe?

 

swb1971 is dit al gelukt. Ben erg benieuwd.

Heb het hele forum afgezocht, maar kom tot heden niks bruikbaars tegen.

 

Wellicht iemand anders die kan helpen?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Bedankt voor de vele reacties, maar ik bedoel eigenlijk iets vrij simpels(denk ik), ik wil zoals in mijn eerste post staat de volgorde van hoe de BTW prijzen worden weergegeven.

dus dit is wat ik wil:

Totaal producten(exclusief BTW):

Verzendkosten(exclusief BTW)

-----------------------------------------

Totaal(exclusief BTW):

BTW 19%:

----------------------------------------------

Totaal(inclusief BTW):

 

Het staat nu allemaal erg door elkaar namelijk, ik denk dat dit aan te passen is in de pdf, alleen heb ik geen idee hoe?

 

Is dit je al gelukt inmiddels of niet? Anders kan ik je uitleggen waar je moet zoeken en wat je dan moet aanpassen. Ik kan je op dit moment alleen aangeven waar dat aan te passen is, ben er zelf nog niet aan toegekomen dit ook te gaan doen. Ik ga het wel doen, want ik ben het met je eens dat het overzichtelijk moet blijven...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...

Hallo,

daar ben ik weer.

 

Nu een paar vraagjes over de factuur.

 

Ik heb begrepen dat je de PDF.php moet aanpassen als je de factuur wilt aanpassen.

Maar verder gaat mijn kennis niet.

Er zijn een paar dingetjes. 1. Hoe kan ik de volgorde aanpassen van het volgende:

ScreenShot018.jpg

In:

Totaal producten(exclusief BTW):

Verzendkosten(exclusief BTW)

-----------------------------------------

Totaal(exclusief BTW):

BTW 19%:

----------------------------------------------

Totaal(inclusief BTW):

 

Het staat namelijk nu een beetje door elkaar.

 

En de volgende vraag, hoe pas ik de footer aan?

Zie bijgevoegd bestand.

Ik wil hier namelijk email, bankrekening, BTW nummer en KVK nummer bijvoegen.

 

Alvast bedankt!

 

Gr

Sven

 

hoe pas je dit eigenlijk aan om je vervoerskost excl btw weet te geven zodat je factuur dan klopt?

Wij hebben nu het probleem dat hij op de factuur de verzendkost toont maar nergens wordt melding gemaakt van btw of niet dan.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik wil om persoonlijke reden de datum die naast het factuur nummer staat weg hebben.

Wie weet wat ik dan moet verwijderen en in welk bestand??

Ik ben reeds overal doorgelopen, maar ik kan het niet vinden!!

 

 

Wie O Wie??

Sorry, tijdje niet online geweest hier, is het inmiddels gelukt?

 

hoe pas je dit eigenlijk aan om je vervoerskost excl btw weet te geven zodat je factuur dan klopt?

Wij hebben nu het probleem dat hij op de factuur de verzendkost toont maar nergens wordt melding gemaakt van btw of niet dan.

Je moet op zoek naar onderstaande code in het bestand invoice.tpl. Dit bestand kan je vinden in de map pdf in de root van je website...

{displayPrice currency=$order->id_currency price=$order_invoice->total_shipping_tax_incl}

je moet dan incl aanpassen naar excl...

 

Wat ik overigens heb gedaan is gewoon alles inclusief btw op de factuur zetten en dan onderaan het totaal overzicht aan BTW vermelden... Dit is in mijn ogen veel handiger als je rechtstreeks aan consumenten verkoopt en geen groothandel bent...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...